together we
Esler detacheert technisch opgeleide professionals die een opleiding MBO-4, HBO of universiteit hebben afgerond in de werktuigbouw, elektrotechniek, civiele techniek of technische bedrijfskunde. Zij begeleiden technisch opgeleide professionals naar een verbeterde positie op de arbeidsmarkt door te investeren in de juiste training, opleiding en de functie te bieden die op dit moment bij de persoon past. Dit doen ze al bijna 20 jaar.
Voor Esler zijn wij begonnen met een strategie en een aantal sessies om alle wensen en behoeften te bespreken. Aan de hand van de strategie moet Esler versterkt gepositioneerd als belangrijke speler in technische detachering. Ook stonden hierin de USP's van Esler en zal deze strategie zorgen voor een verbetering van de vindbaarheid van Esler. Dit zal zorgen voor meer traffic naar de website en social kanalen. Deze traffic zal weer leiden tot een hoger conversiepercentage. Aan de hand van deze strategie moest er ook een SEA campagneplan en SEO plan gemaakt worden. Hier stonden de verdere details van hoe en wat de collega's aan de gang konden voor Esler.
In eerste instantie zijn we begonnen met alleen SEA- en social campagnes, waarbij we kanalen zijn gaan testen zoals Linkedin en Meta. Wat betreft SEO gaven we advies om deze website zo te verbeteren.
Belangrijk is om Esler te laten opvallen en humor in de communicatie te gaan gebruiken. Momenteel werken we aan steeds meer creatieve content, zoals display banners en video's voor de betaalde campagnes.
Met de gezamenlijke inspanning zien we de afgelopen jaren consistent vacatures via de verschillenden betaalde kanalen en daarnaast een groei in organische verkeer (ook vanuit social). Verder is Esler steeds beter vindbaar op non-branded zoektermen waar zij graag op gevonden willen worden en is de website door gezamenlijke inspanning steeds beter geworden.