Together we
Stichting Hart van Noord-Holland, regio- en stadsmarketing is de overkoepelende organisatie, waaronder Alkmaar Marketing, Bergen Marketing en VVV Alkmaar vallen. Het doel? Het versterken van het imago én de economie van de stad, dorpen en regio op het gebied van wonen, werken, welzijn, toerisme en/of onderwijs.
Stichting Hart van Noord-Holland wilde een vernieuwing van zes regio websites. Het ging om de volgende website: Ontdek Regio Alkmaar, Bezoek Bergen, Duindorp Schoorl, Egmond.nl, Ontdek Dijk & Waard & Voor Liefhebbers. De opdracht voor deze website was dat ze allemaal moeten bestaan uit dezelfde elementen, maar allemaal met hun eigen huisstijl.
Tijdens het maken van de nieuwe websites voor Regio Alkmaar hebben we gebruik gemaakt van ons eigen CMS, NUNA. De wens was namelijk om een eenvoudig te onderhouden CMS te gebruiken. Voor de klant was het belangrijk om een koppeling te maken met Feedfactory zodat alle evenementen uit de regio in de websites getoont konden worden. Verder was het ook belangrijk om de digitaal toegankelijke website te voldoen aan de WCAG 2.2. richtlijnen en dit is ook gedaan.
In de korte tijd die we hadden, hebben we zes mooie websites opgezet. Alle informatie is per dorp/stad goed te vinden op de website wat leidt tot meer bezoekers in de Regio.